söndag 1 februari 2009

Min lilla dröm

Någon gång - troligtvis när jag blir pensionär (om jag nu hinner dit i livet ;) ) så vill jag ha en butik... där jag får måla och fixa till små övergivna möbler... (jag vet redan vad den ska heta- butiken alltså det bestämde jag redan då jag var 14 tror jag)

I huvudstaden hittade vi en sådan butik.
De renoverar möbler och man kan även lämna in dina möbler för omålning eller renovering. (här i min hemby har vår folkhögskola en ettårig utbildning om heter möbelrenovering - hade jag inget jobb skulle jag gärna gå den)

Vi ramlade in i en butik som gjorde precis det jag fantiserar om. Att det flesta möblerna var vitmålade gjorde inte ONT precis...

Ett blått skåp stod mitt bland allt det vita, stolsdynor i vitt och en helhärlig vit bänk med vitt fårskinn på *mums*


Det var på väg till butiken Old Touch som vi hittade detta lilla guldkorn till butik som heter Hemtrevligt och ligger på Upplandsgatan 43 (T-bana Odenplan)

Det luktade lite färg i butiken då ägarinnan stod i målarkläder - helt i min smak ;) (är man målarmästar dotter så tycker jag det är "hemtrevligt" med folk som går i målarkläder och är så där kreativa)

Bordet med skåpfunktion som stod i skylten fick mitt hjärta att bulta lite extra.

*Suck* De hade till och med fårskinn då där sporadiskt utspridda som jag älskar... Här syns mina kompisar & bloggare Cafe Rävasten & Vit stil

Tänkte bjuda på en liten avslappnande milt ljuvlig film så här på söndagen klicka på bilden så får ni se ett sommar hem i milda färger jag gillar det enkla och faktiskt ränderna på bordet...

Denna Söndag har sonen Hockey cup och för första gången denna vinter kan och ska hela familjen heja det känns bra (jag jobbar jämt men nu ska jag för 17 med). Stora Söndagskramen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den affären är verkligen hemtrevlig och en av min favoritgator/kvarter att gå på när man har en dag på stan.

Var ni även på Odengatan och gick in på Vasakällaren och Två Sekler? Det är roliga affärer att kika in i.

Ni verkar ha hunnit med massor under Stockholmsbesöket :D

Kram Lena

Bygatan sa...

Den har jag missat! När familjen är i Sthlm så springer jag på mina favoritaffärer och de andra på sina, men den måste jag ta nästa gång.
Tack för det fina tipset.

Hoppas sonens lag vinner cupen, heja!

Kram Lena

Skatan sa...

Underbara bilder! Och ja, din dröm vore helt enketl - en dröm :) Den dag man blir pensionär. Hm, vi lär väl måsta jobba till vi är 82!

Kram.

Efwa sa...

Vilken ljuvlig affär. Den blir det kanske ett besök i nästa gång jag kommer till Sthlm. Bordet med det lilla skåpet skulle jag också vilja ha.
/Efwa

här är gudagott att vara sa...

Jag skall besöka Hemtrevligt när jag kommer till huvudstaden.
Tack för fina bilder.
Haregott!

Nettan sa...

Drar en djup suck jag oxå! Ska helt klart besöka den butiken när jag kommer till huvudstaden nästa gång!..å vilken härlig film, älskar det porslinet!!
Kram Nettan